Pokarmy wzmacniające odporność organizmu

OurBlog

09/10/2018

Pokarmy wzmacniające odporność organizmu |

Pokarmy wzmacniające odporność organizmu.

Szczególnie w okresie jesienno-zimowym warto zwrócić uwagę na fakt, że spożywanie niektórych pokarmów pozwala na poprawienie funkcji układu immunologicznego. Włączenie niżej wymienionych produktów spożywczych do jadłospisu może pomóc w zapobieganiu przeziębieniu i grypie:

  • Owoce cytrusowe

Przy przeziębieniu większość z nas zaczyna przyjmować suplementy witaminy C. Witamina C prawdopodobnie ma zdolność do zwiększania produkcji białych krwinek, które odgrywają kluczową rolę w zwalczaniu infekcji. Do najbardziej popularnych owoców cytrusowych należą: grejpfruty, pomarańcze, mandarynki, cytryny, limonki. Organizm ludzki nie produkuje ani nie magazynuje witaminy C, dlatego niezbędne jest jej przyjmowanie z pokarmem.

  • Czerwona papryka

Czerwona papryka zawiera dwa razy więcej witaminy C niż owoce cytrusowe. Jest także dobrym źródłem beta karotenu, co ma korzystny wpływ na stan skóry i narządu wzroku.

  • Brokuły

Brokuły są bogate w wiele witamin i minerałów. Zawierają między innymi witaminy A, C i E, a także błonnik. Brokuły są uznawane za jedne z najzdrowszych warzyw, ale najlepiej spożywać je jak najmniej przetworzone.

  • Czosnek

Już starożytne cywilizacje znały dobroczynny wpływ czosnku na zwalczanie infekcji przez organizm. Ponadto uważa się, że czosnek może obniżać ciśnienie tętnicze krwi i spowalniać rozwój miażdżycy. Przypuszcza się, że dobroczynne właściwości czosnku mogą mieć związek z zawartymi w nim związkami siarki.

  • Imbir

Imbir pomaga w zmniejszeniu stanu zapalnego, ma także właściwości przeciwwymiotne. Może także być skuteczny w leczeniu przewlekłego bólu oraz obniżaniu poziomu cholesterolu we krwi.

  • Szpinak

Szpinak jest bogaty w witaminę C oraz inne antyoksydanty, a także beta karoten. Ponownie jak brokuły powinien być spożywany w jak najmniej przetworzonej formie, by zachować jego właściwości.

  • Jogurt

Jogurty zawierające żywe kultury bakterii mogą stymulować układ immunologiczny do walki z chorobami. Najlepiej spożywać jogurty naturalne, bez cukru.

  • Migdały

Migdały zawierają duża ilość witaminy E, która jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania układu immunologicznego.

  • Papaja

Papaja to kolejny owoc, zawierający duże ilości witaminy C. Ponadto papaja zawiera enzym, papainę, który ma działanie przeciwzapalne.

  • Kiwi

Kiwi zawiera duże ilości kwasu foliowego, potasu, witaminy K i witaminy C.

  • Drób

Spożywanie rosołu w celach leczniczych podczas przeziębienia ma swoje racjonalne wytłumaczenie. Drób zawiera dużo witaminy B6, która bierze udział w wielu fizjologicznych procesach zachodzących w organizmie. Jest także niezbędna dla wytwarzania erytrocytów.

Komentarze

Jeszcze nikt nie skomentował. Bądź pierwszy.

Poradnia dietetyczna Dieta-Med Kraków © 2018 dieta-med.pl