Jakie są najlepsze alternatywy dla mięsa?

OurBlog

17/09/2018

Jakie są najlepsze alternatywy dla mięsa? |

Jakie są najlepsze alternatywy dla mięsa?

 

Diety oparte na spożywaniu roślin, takie jak dieta wegańska lub wegetariańska stale zyskują na popularności. Osoby stosujące tę dietę powinny zwracać uwagę, jakie zamienniki mięsa mają najwięcej pożądanych składników odżywczych. Obecnie na rynku pojawia się ciągle coraz więcej nowych produktów tego typu. Należą do nich przede wszystkim:

  • Produkty oparte na soi. W porównaniu z mięsem, produkty sojowe zawierają mniej tłuszczu i kalorii, a jednocześnie zawierają podobną ilość białka oraz błonnik. Ponadto soja jest jedynym produktem pochodzenia roślinnego, zawierającym dziewięć niezbędnych aminokwasów.
  • Mykoproteiny. Jest to rodzaj białka otrzymywanego na bazie grzybów. Produkty te są niskokaloryczne, niskotłuszczowe i zawierają dużą ilość białka oraz błonnik.
  • Seitan. Jest on otrzymywany przez wypłukanie skrobi z mąki pszennej, przez co otrzymuje się czysty gluten, któremu nadaje się smak poprzez dodanie czosnku, sosu sojowego, przypraw. Seitan jest bogaty w białko, jednakże nie zawiera niezbędnego aminokwasu lizyny.
  • Produkty firmy „Beyond Meat”. Jest to amerykańska firma, która sprzedaje m.in.: roślinne burgery, kiełbasy. „Beyond Burger” jest ich najsłynniejszym produktem, zawierającym białko grochu, olej kokosowy, skrobię ziemniaczaną i sok z buraka.
  • Produkty firmy „Moving Mountains”. Jest to brytyjska firma, która stworzyła „Burgera B12”. Jest on w całości złożony ze składników roślinnych, zawiera grzyby, białka grochu, pszenicę, soję, olej kokosowy, buraka. Jest bardzo bogatym źródłem białka i zawiera niewiele tłuszczu i kalorii. Jest wzbogacony witaminą B12.
  • Produkty firmy „Impossible Foods”. Jest to amerykańska firma, która wyprodukowała tzw. „The Impossible Burger”. Firma ta stworzyła roślinne źródło hemu pochodzące z korzeni soi. Burger zawiera także pszenicę, ziemniaki i olej kokosowy. Jest to produkt najbardziej zbliżony do burgera mięsnego.
  • Fasola, groch, soczewica, ciecierzyca, orzechy. Są to pokarmy będące dobrym źródłem białka oraz minerałów takich jak: żelazo, cynk, magnez, miedź, fosfor i witamin z grupy B. Ponadto są bogate w błonnik i zawierają mało tłuszczów. Rośliny strączkowe oraz orzechy są także istotnym źródłem aminokwasu lizyny.
  • Produkty pełnoziarniste. Są bogate w białko, ale nie zawsze zawierają wszystkie niezbędne aminokwasy.

Komentarze

Jeszcze nikt nie skomentował. Bądź pierwszy.

Poradnia dietetyczna Dieta-Med Kraków © 2018 dieta-med.pl